2018

Kaikki on väliaikaista

Kaikki on väliaikaista, muistutti viisas ystäväni, kun pohdin ääneen paikkaani maailmassa ja elämäni merkitystä. Viime kuukausina ovat fiilikset menneet laidasta laitaan ja paikoin olen ollut huolestunut siitä, mitä kaikkea tässä elämässä vielä ehtii tehdä, mitä haluaa tehdä ja mitä saa tehdä. Mille näytetään vihreää valoa ja mille ei? Mikä onnistuu, mikä sen sijaan kannattaa unohtaa?… Lue lisää

Saliohjelma jaloille, pakaroille ja olkapäille – viime viikon treenisaldo 11 tuntia

Salitreeni maistuu juoksun rinnalla. Viime viikolla plakkariin kertyi 8 treeniä: 2 sisäpyöräilyä, neljä punttitreeniä, tonnin juoksuvetoja Vauhtisammakon yhteistreeneissä ja 20 kilometrin pitkä lenkki ystävän kanssa. Se teki yhteensä 11 tuntia liikuntaa ja kuitenkin minulla oli kaksi täysin treenivapaata päivää. Mutta 20 liikunnanohjausvuoden aikana olen tottunut tuplatreeneihin tai useampaan treeniin päivässä, ja pidän mieluusti kaksi huilipäivää… Lue lisää

Uuteen nousuun -kirja on nyt painossa ja ennakkotilattavissa

Uuteen nousuun – löydä energisempi elämä -kirjani on nyt painossa. Aikamoinen rutistus se oli sitten kuitenkin, mutta nyt oloni on oikein tyytyväinen ja helpottunut. Kirjan voit ennakkotilata vaikka heti ilman postikuluja Adlibriksestä, jolloin saat sen samantien ensimmäisten joukossa tammikuun ekalla viikolla, kun kirja ilmestyy 4.1.2019. Kiitos kaikille jo kirjan tilanneille! Ihanat viestinne lämmittävät mieltäni. Äiti ei olekaan ainoa,… Lue lisää

Kehonhuolto on palkinto treenistä – ei pakollinen paha

Kyselin Instagramissa tovi sitten, miksi kehonhuolto jää, ja sain kyllä kiinnostavia vastauksia. Olen koonnut tähän kootut selitykset ja ehdotan niihin jotain ratkaisua. Itse ajattelen, että kehonhuolto on palkinto treeneistä, eikä pakollinen paha, jota on pakko tehdä, jotta voi treenata. Kun kehonhuollosta vain saa samanlaisen rutiinin kuin liikunnastakin, niin sitä ei enää edes tahdo jättää väliin.… Lue lisää

Rinta, ojentaja & vatsa -saliohjelma

Kolme viikkoa salitreeniä takana uudella kolmeen jaetulla ohjelmalla ja hyvin sujuu. Sitähän totta kai haluaisi saada jotain tuloksia mieluiten jo viime viikolla, mutta maltti on tässäkin valttia, kuten vaikka peruskunnon parantamisessa, juoksuvauhtien kasvattamisessa tai painonpudotuksessa. Tänään yhdistin salitreenin omaan spinningohjaukseen ja hyvin toimi. Jouduin vähän soveltamaan tämän illan treeniohjelmaani, sillä olin jumpalla juuri pahimpaan ruuhka-aikaan… Lue lisää

Onnellinen jokaisesta päivästä

Taas tänään aamulla, kun avasin silmäni, ensimmäinen ajatukseni oli se, että niin mahtavaa saada olla täällä. Kiitos, että saan olla olemassa. On niin monia syitä olla kiitollinen, vaikka asiat eivät aina suju, kuten toivoo, kuvittelee tai haluaa. Joskus elämässä on tosi vaikeita hetkiä. Mutta aina vain ajattelen ”epäonnistumisista” niin, että ne opettavat meitä ja kertovat,… Lue lisää

Kehonhuolto on tärkeä osa treeniäni – aina ei näin ollut

Kehonhuolto on tärkeä osa treeniäni – aina ei näin ollut. Olin eilen pitkästä aikaa Marfan korjaamolla kalevalaisessa jäsenkorjauksessa. Tein Marfan kanssa yhteistyöpostauksen viime talvena ja fiilis hoitojen jälkeen oli niin loistava, että olen jatkanut korjaamolla maksavana asiakkaana. Kalevalainen jäsenkorjaus sopii mielestäni kaltaiselleni juoksevalle ja salilla treenaavalle konttorityöntekijälle ja itse toivon osaavani mennä sinne aina ennen… Lue lisää

Pitäisikö sittenkin stressata – edes vähän?

Olen viime viikkoina ollut poikkeuksellisen hyvällä tuulella, täynnä energiaa ja yksinkertaisesti todella kiitollinen olemassaolostani. Olen ollut älyttömän rento, en ole stressannut mistään, kuten esimerkiksi kesälomalla kovasti stressasin. Olen ottanut asenteen, että kuorin perunan kerrallaan, teen parhaani, vaikutan siihen, mihin voin vaikuttaa ja elän sen kanssa, mihin en voi vaikuttaa. Olen lakannut täysin suorittamasta ja stressaamasta… Lue lisää