7 illalla tehtävää asiaa, jotka saavat aamun sujumaan

Siis miten kauniita tulppaanit voivat olla – ja liukuvärjättyjä!

Rauhallinen aamu auttaa siinä, että myös loppupäivän viettää usein sangen mukavissa merkeissä. Tässä 7 illalla tehtävää asiaa, jotka saavat aamun sujumaan.

Tammikuussa, kun aloitin freelancer-kuukausien jälkeen säännöllisissä päivähommissa, tein muutaman päätöksen. No kuinka ollakaan, nyt vain säälittävissä reilussa kahdessa kuukaudessa olen jäänyt itselleni kiinni reilunpuolisesta lipsumisesta. Ja sepä kuulkaas saattaa tietää pientä kaaosta aikaisesta heräämisestä huolimatta. Plus, ettei ole kiva olla ilman rintsikoita töissä saati farkuissa salilla. Siksi tämä lista, ennen kaikkea itselleni, saa ottaa mallia.

Siis miten kauniita tulppaanit voivat olla – ja liukuvärjättyjä!

7 vinkkiä, jotka saavat aamun sujumaan 

1 Valitsen seuraavan päivän vaatteet sukkia myöten edellisenä iltana. Soma vaatepino odottakoon minua aamulla olohuoneessa tuolilla.

2 Jos olen menossa ohjaamaan jumppaa suoraan töistä tai muuten vain liikkumaan, pakkaan mukaan treenikamat ja tuplatsekkaan, että kaikki on mukana. Voin kertoa, ettei farkuilla ole kiva jumpata eikä kovin miellyttävää ole myöskään vetää spinningiä ohutpohjaisilla Vans-tossuilla. Katson myös, että repussa on lukko pukukaappia varten. Tulee treenille hintaa, jos joka kerta joutuu ostamaan uuden lukon salin automaatista 4,90:n hintaan.

3 Jos menen salille ennen töitä, tuplatsekkaan, että mukana on kaikki vaatteet. Siis kaikki. Oltuani pari viikkoa nykyisessä työpaikassani huomasin suihkunraikkaana salilla, että kas, rintsikat olivat unohtuneet kotiin eikä hikisen treenitopin päälle pukeminen tuntunut houkuttelevalta. Päivä sujui hieman vaivaannuttavissa merkeissä, mutta onneksi en aiheuttanut mitään nännigatea uudella työpaikalla.

4 Valitsen jo illalla laukun ja repun välillä riippuen tulevan päivän tavaramäärästä ja pakkaan mukaan lompakon, avaimet, työpaikan avaimen ja flexim-läpyskän. Enkä unohda bussilippua väärän takin taskuun. Enkä kännykkää eteisen lipaston päälle.

5 Pyydän myös kuusivuotiasta valitsemaan seuraavan päivän vaatteet aamulla ja tarkistan, tarvitseeko mukaan mitään spessua, kuten retkieväitä tai luistimia.

6 Tämä vaatii vielä harjoittelemista: tavaroita säilytetään niiden omissa paikoissa. Harva se aamu hukassa on ripsiväri, hiusharja, kalenteri, treenikengät tai muistivihko. Siitä aiheutuu päätöntä säntäilyä ja paniikkia, ja epämääräistä karjahtelua, onko kukaan nähnyt mun sitä ja tätä.

7 Lataan kahvinkeittimen valmiiksi. Ei tarvitse aamulla kuin nappia painaa!

Aivan mahtavaa kukkaenergiaa!

Sitten on pari asiaa, jotka hoidan sunnuntai-iltaisin:

8 Merkkaan tulevan viikon treenit kalenteriini sunnuntai-illalla ja pidän niistä kiinni.

9 Vilkaisen puhelimesta ja paperikalenterista tulevan viikon ohjelman töissä ja kotona. Tarkistan, että koko perheen yhteinen kalenteri, joka roikkuu keittiön seinälä, on ajan tasalla.

Koska mitä vähemmän yllätyksiä, sitä paremmin sujuu.

Antoisaa uutta viikkoa!