Loikkatreeni – nopeutta ja muotoa jalkoihin

kehonhuolto

Nostaako sana hyppiminen jo hien pintaan?

Monelle jo pelkästään sana hyppiminen nostaa tuskanhien pintaan ja saa sadat tekosyyt mieleen, jotta itse treeniä ei tarvitsisi lähteä tekemään.  Älä anna sanan kuitenkaan säikäyttää vaan laita rohkeasti tennarit jalkaan ja lähde kokeilemaan tätä erinomaista treeniä. Oikella tavalla tehtynä loikkiminen on mukavaa myös aloittelijalle. Tärkeintä on muistaa pitää sarjojen välissä riittävän pitkät tauot. Näin treenistä ei tule aerobinen suoritus vaan loistavaa vaihtelua salitreenille. Loikkatreeni kehittää räjähtävää nopeutta, kimmoisuutta ja antaa muotoa jalkojen lihaksiin.  Tämän kaiken yllämainitun kun ynnää yhteen niin on sanomattakin selvää, että kyseessä loistava treeni. Kaiken kukkuraksi loikkatreenin voi tehdä vuoden ympäri melkein missä vain. Eli ei muuta kuin hyppimään!

 

KATSO LOIKKATREENI VIDEO / Explosive -Jump Workout

 

LOIKKATREENI

  1. Loikka                                    3 X 10
  2. Kirppu                                    3 X 10 / molemmilla jaloilla
  3. Polvennostohyppy               3 X 10
  4. Borzov                                    3 X 10
  5. Vauhditon pituushyppy      3 X 10

TEE NÄIN:

Tee jokaista liikettä 10 toistoa ja 3 kierrosta. Pidä sarjojen välissä kunnon pitkä tauko niin että syke laskeutuu huolella. Kun tunnet että pystyt saamaan hypyistä taas 100% irti. On oikea aika tehdä seuraava sarja. Mielummin pidemmät tauot kuin liian lyhyet.

Loikkatreeniä tehdessä on tärkeää muistaa pitää keskivartalo hallittuna. Napa kiinni selkärangassa ja lantio keskellä varsinkin alastuloissa.  Näin saat loikkiin enemmän liitoa ja selkä ei kipeydy treenin jälkeen.  Loikkien alastulossa on myös hyvä muistaa tarkkailla, jotta polvet ja varpaat pysyvät kokoajan samassa linjassa.

Jos edellisestä loikkatreenistä on päässyt vierähtämään pitkä aika tai tämä on ensimmäinen kerta kun testaat loikkia niin älä säikähdä jos ja kun lihaksissa tuntuu seuraavana päivänä. Hyvä venyttely ja putkirullaus auttaa aina.

loikkatreeni
Toppi ja trikoot Lorna Jale / kengät Saucony

LOIKKATREENI VARUSTUS

Et tarvitse loikkimista varten muuta kuin hyvää mieltä ja vesipullon. Tosin hyvät juoksukengät, joissa on kunnon vaimennus keventämässä loikan alastuloa on suositeltavaa mutta ei välttämätöntä. Voit tehdä loikkatreenin myös ilman kenkiä jos loikka-alusta on todella pehmeä, kuten ranta hiekka. Toki hiekallakin loikkiessa kengät toimivat oikein hyvin, kunhan muistaa tyhjentää hiekat kengistä ennen kotiin menoa.  😉

 

loikkatreeni loikkatreeni

LUE MYÖS:

Itsensä hyväksyminen -Kuka minä olen

TEHOKAS KOTITREENI – treenaa nyt helposti kotosalla

Eläimelliset porrastreenit – 7 liikettä kokeile

Porrastreenit lisäpainoilla – 30 min hauskaa

TEHOKAS SALITREENI ULKONA – Video

PYÖREÄT PAKARAT – Top 5 liikettä pakaroille /VIDEO

JALKOJEN VENYTTELY – tee nämä liikkeet joka päivä

10 MINUUTIN HIIT-TREENI – Viljapelolla / VIDEO

 

KUVAT ja VIDEO: Lauri Kalima / JKCREATIVE
VAATTEET: Nike, Lorna Jane
KENGÄT: Saucony
LIPPIS: Lids
UNTUVATAKKI: Peakperformance

 

JUMP BABY JUMP!

Haleja ELSE  🙂 ♡

YouTube /  Instagram / Website