ELÄIMELLISET PORRASTREENIT – 7 liikettä kokeile!

eläimelliset porrastreenit

Näillä setsemällä eläimellisellä liikkeellä saat porrastreenistä todella monipuolisen ja hauskan. Kokeile ja ihastu!

Juomapullo kouraan, tennarit jalkaan ja suunnaksi lähimmät portaat. Jos asut kerrostalossa niin ei muuta kuin rappukäytävään testaamaan talon portaita koko perheen voimin. Pilkettä silmä kulmaan ja hymyä huuleen. Nyt meinaan on sen verran hauska treeni tiedossa! Sitäpaitsi hyvällä positiivisella energialla saat paljon enemmän aikaiseksi kuin hampaat irvessä vääntämällä.

KATSO VIDEO ELÄIMELLISET PORRASTREENIT

ELÄIMELLISET PORRASTREENIT

  • 2 kierrosta
  •  15- 20 toistoa hyppivät eläimet

eläimelliset porrastreenit  eläimelliset porrastreenit

PUPUJUSSI PORTAAT

Hypi portaita ylöspäin, kuten pupujussi. Ponnista kaksi kertaa jalat yhdessä jonka perään hyppää kolmas porras leveään sumokyykkyyn. Toista tätä kolmen hypyn sarjaa aina ylösasti.

KARHUKÄVELY

Asetu tuttuun karhukävely asentoon nelinkontin ja lähde tallustelemaan portaita ylös. Voit myös tulla alaspäin karhuna. Muista pitää keskivartalo tiukkana ja joustaa  polvista sekä käsistä etenkin alaspäin portaita tulessa.

KROKOTIILI PORTAISSA

Asetu lankkupitoon portaiden juureen  ja lähde tallustelemaan ylöspäin. Pidä keskivartalo tiukkana ja peppu kokoajan samassa linjassa muun kropan kanssa.
Kokeile myös krokotiiliä alaspäin. Tämä on huomattavasti haasteellisempi liike, mutta erittäin hauska. 

RAPU PORTAISSA

Aloita istumalla ensimmäisellä portaalla selkä portaisiin päin. Aseta kädet pepun viereen molemmillepuolille ja nosta peppu irti portaista. Siirrä sitten vuorotellen käsiä ja jalkoja  ylemmälleportaalle.  Kokeile eri variaatioita sillä rapu voi liikkua portaissa niin kuin maallakin erisuuntiin.

TIPU

Asetu pieneen kyykkyyn jalat yhdessä selkä suorassa ja lähde pomppimaan matalana portaita ylöspäin.  Pidä koko ajan napa kiinni selkärangassa ja katse horisontissa näin saat hypyt nousemaan paremmin.
Voit myös vaihtoehtoisesti tehdä ankan jos hyppiminen kyykyssä ei tunnu hyvältä. Ankka etenee portaissa kyykyssä kävellen.

SAMMAKKO

Aloita leveästä sumokyykystä. Pidä selkä suorana ja kyykisty niin alas että sormet koskettavat ylempään portaaseen tai niin alas kuin oma liikkuvuus sallii. Ponnista räjähtävästi tasanteelta toiselle käsiä apuna käyttäen. Pidä polvet ja varpaat samassa linjassa. 

MITTARIMATO

Aloista karhukävely asennosta. Kävele käsillä portaita eteenpäin kunnes saavutat punnerus asennon. Punnerra ja tallustele sen jälkeen vuorostaan  jaloilla kohti käsiä kunne saavuta aloitus asennon. Ei muuta kuin menoksi 😉

 

HUOM! Mikäli portaat joissa treenaat ovat likaiset tai tuntuvat muuten vain epämukavilta paljainkäsin  (kylmät) . Voi käyttää treenissä hanskoja, joissa on hyvä pito esim. juoksu- tai hiihtohanskat.

eläimelliset porrastreenit

LUE MYÖS:

Fiiliksiä porrastreenikiertueelta – Kiitollinen

TEHOKAS SALITREENI ULKONA – Video

PYÖREÄT PAKARAT – Top 5 liikettä pakaroille /VIDEO

UPEA ISLANTI -Seikkailijan unelmakohde / video

JALKOJEN VENYTTELY – tee nämä liikkeet joka päivä

10 MINUUTIN HIIT-TREENI – Viljapelolla / VIDEO

 

KUVAT ja VIDEO: Lauri Kalima / JKCREATIVE
VAATTEET: Lorna Jane
KENGÄT: Saucony

 

Ihania energisen eläimellisiä treenihetkiä!

Haleja ELSE  🙂 ♡

YouTube /  Instagram / Website